söndag 7 juni 2015



En regnig Söndag

I dag så regnar det också vilket det även gjorde i går i bland så kan man ju vara ute ändå med rätt kläder. I  går så regnade det inte lika mycket från början så då gick det att vara i trädgården och göra klart vissa saker.Bland annat så ställde jag fram den här blomster trappan där står nu mina Pelargoner men nu hoppas jag att det snart vänder för de vill ju inte bli så blöta.Tur att de bor i terrakotta krukor med dräneringshål och blir det inte bättre så får man ta in dem tills det ljusnar och regnet upphör så klart.Jag har även sått Sallad,Rädisor.Ärtskidor det sår jag varje sommar så nu får allt det vackra vädret anlända med lätta moln på en solig himmel det önskar jag helst av allt.
Fredag så var vi till våra vänner och hjälpte dem med vissa göromål jag hjälpte till att rensa en rabatt och tömma den från en massa rötter  och det blev tre stora kärror full .I bland så måste det jobbet göras även om det inte är av det lättare slaget men det blir ett bra resultat efteråt.I deras trädgård så står den här vackra Rosenpionen den har vuxit och blivit lika stor som en vanlig men den är verkligen vacker med sina vita blommor.
När det regnar så kan man ju vara inne och göra annat som till exempel att baka någon god kaka De söta sydda pannlapparna har min mans faster en gång gjort de är så otroligt fina.

Receptet på dessa Cornflakeskakor får Ni här de är både glutenfria och mjölkfria.

3Äggvitor och1/2 tsk salt vispas till hårt skum.
Tillsätt efter hand 2 dl socker och vispa kraftigt mellan varje gång.
Tillsätt 1/2 tsk vaniljsocker och därefter 21/2 dl Cocosflingor och sedan 71/2 dl Cornflakes.
Rör om allt och klicka ut dem på plåt och grädda i 100-125 grader i ca 30 minuter
Dessa kakor kan jag rekommendera för de är jättegoda och går fort att göra.
Nu hoppas jag att regnet ska upphöra för det har vi fått nog av mina tankar går till alla bönder som inte kan göra vårbruket på grund av allt det våta. Med detta så önskar jag alla en riktigt fin Junisöndag.





1 kommentar:

  1. Att du vågat ställa ut pelargonerna! Får hoppas det går bra och att de trivs på hyllan. Det är riktigt inneväder här, som gjort för bakning. Men har inga corn flakes hemma. / Britt

    SvaraRadera