torsdag 4 juni 2015




Grön glädje
Se så fint den sticker upp den tulpan som är polkagrisrandig den heter "Happy Generation" det var väl ett bra namn nu längtar jag till den vecklar ut sina blad.Den blir som ett litet utropstecken bland Vårkragens gula blommor.
Den här Rosen som blev min under helgen för det var ju mors dag den har jag nu planterat vid vår uteplats så jag kan titta på den när jag sitter ute och intar mitt fika eller bara är.Vita blommor är ju så vackra med sin rena kulör tillsammans med grönt så blir det så fint i rabatten.Nu håller även den vita Rosenbräckan att veckla ut sina blommor i bakgrunden.Just nu så börjar det finnas mycket att titta på i trädgården.
I köksfönstret så har jag placerat mina St Paula och de flesta är rosa men sedan finns det någon som även är av en annan färg som den här som är vackert blå.Alla blommar just nu och de brukar blomma nästan hela sommaren en otroligt tacksam blomma.
I dag blev det en skogspromenad med min granne och se så fint det är i skogen.Just den här skogsvägen som går till en grannby är så otroligt vacker att vandra efter och särskilt den här årstiden.Efter promenaden så blev det fika hemma hos mig då vi satt ute på vår altan och intog kaffe med dopp även om det blåste men vinden var från rätt håll så vi kunde sitta i lä. och solen sken som omväxlingI kväll ska vi till byns bönhus tillsammans med några grannar och lyssna på musikskolans ungdomar som ska spela och sjunga för oss så det ser jag fram emot.
Nu önskar jag alla en riktigt fin eftermiddag och ta hand om Er






1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att man äntligen kan sitta ute och fika: Det kunde vi göra i dag. första gången i år. Jag gillar fortfarande din skog. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera