lördag 25 oktober 2014





Sista Lördagen i Oktober månad
För några dagar sedan så var maken och jag i väg till min barndoms by och till vår skog för att hämta oss en Gran att ha utanför vårt hus.Vädret var strålande, sol från en blå himmel och en  riktigt härlig dag perfekt för att vandra omkring i en skog .Här var det mera snö än det är hemmavid men min barndomsby ligger en mil högre upp från byn jag bor i vilket gör att det blir mera inland då jag bor närmare kusten.Som vanligt så promenerade jag sedan ned från skogen en promenad som ger mig så fina minnen, jag gick även en bit på byvägen innan maken kom och hämtade upp mig med bilen för vidare färd hem och till eftermiddagskaffet som väntade.

Här fanns det en hel del vackra vyer så kameran den använde jag flitigt nu när snön ligger på marken så blir det så fina bilder och solen dessutom strålade.Vi hittade även en Gran som vi tog med oss hem här finns en uppsjö av objekt så det blir närmast svårt att välja vilken man ska ha men de som står kvar får växa till sig för en annan vinter.
Här hemma så har jag gjort en liten blomstergrupp det vackra Gräset har jag haft ute i sommar och när jag tog in det så blir det ju som vackrast om man komponerar ihop det med några andra växter.Den fina lyktan i form av hus den får vara tänd i dag då det är ett mulet och trist väder regnat har det även så nu har vi nästan ingen snö kvar här.
Det här är ett batteriljus jag fick det i somras när jag hade några väninnor på lunch så praktiskt att bara tända och ställa vart som helst utan att behöva oroa sig för brandrisk.
I dag ska jag bara ta det riktigt lugnt har fått en släng av förkylning men det blir att kurera sig med Vitlök som är otroligt effektivt så då kan man bli bra inom kort hade jag tänkt....
Ha en riktigt fin Lördag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar