söndag 5 oktober 2014






Blandade inomhusblommor
Den här fina Ormbuken som jag köpte på en IKEA-resa för ett antal år sedan och som kostade bara några kronor den är så här fin det är extra roligt när man lyckas med växterna även inomhus.
Plantan Mor och barn är mitt allra senaste inköp den inhandlade jag på vår resa till Ånäset i veckan nu hoppas jag att den ska trivas här hos oss.Jag tycker att den påminner lite grann om Spetsmössa med sina skira blad.
Se så fint den blommar den laxfärgade Pelargonen.Jag har en liten Pelargon samling för jag har börjat gilla dessa växter mer och mer för en del har så fina blad och en del har så otroligt fina blommor också.Nästa sommar ska jag placera dem på en liten trappa där ska de få stå och glänsa nu hoppas jag bara att de ska överleva vintern  så att min planering håller.
Den här vackra ampel blomman har jag en gång fått av en före detta arbetskamrat.Jag vet inte alls vad den heter men den är otroligt vacker med sina gröna blad och när den blommar så lyser dess orangefärgade blommor så fint.
På vårt köksbord så står just nu den här fina växten den tror jag är en släkting till Spansk peppar men jag vet inte säkert.Våra gäster som vi hade bjudit hit att tillbringa dagen med oss hade med sig den som gåva.
I går kväll så grillade vi kanske för sista gången den här sommaren men det beror även på vad det blir för väder om värmen håller i sig då kan det bli en gång till.Ljuset på bordet har vi haft tänt nu på morgonen då det är en mörkare morgon på grund av en mulen himmel då är det extra mysigt med tända ljus.
Ha nu en riktigt fin Oktobersöndag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar