tisdag 28 oktober 2014




En helt vanlig Tisdag
I går på morgonen  så hade vi den här vackra utsikten från vårt köksfönster den varade en stund så att vi kunde njuta av den när vi intog vår frukost.Sedan när solen fortsatte sin färd över himlen så försvann den här vackra vyn efterhand.När himlen är mörk och solen samtidigt skiner så kan det bli magiska bilder.
I dag så har vi inte lika vackert utanför vårt fönster
I vårt rum så står den här växten som är en Hibiskus och den bara växer och växer det är egentligen vår dotter som rår om den men jag har fått ta hand om den så nu står min förhoppning till att den ska blomma en dag.Det syns tydligt att det egentligen är ett träd för det har blivit en vedartad stam på den, jag kommer att klippa ner den ordentligt nästa Vår så då ska den få börja om och växa på ny kula igen .På den tiden när jag arbetade på Sörgårda ålderdomshem i Byske så stod alltid Hibiskus på en del fönsterbrädor och de var så vackra då de blommade så den bilden glömmer jag inte.
I dag har jag sytt mig en påse som jag fyllt med Lavendelfrön och satt upp på väggen till vårt badrum. Egentligen ska man nog ha den i sovrummet för att få en härlig sömn då den är ro givande men då man är drabbad av allergi så får man vara försiktig och börja med badrummet.Skulle så gärna vilja ha en Lavendel i trädgården och jag kommer att spana efter om det finns någon som klarar vårt klimat.
I dag har vi en mulen dag men ganska så behaglig temperatur så jag ska nu efter lunch bege mig ut på en skogspromenad. I går blev det ingen sådan utan jag motionerade med räfsan en sista gång för det här året då det behövdes för nu har vi ju barmark igen och då måste man passa på.
Ha en riktigt fin dag och ta hand om Er så gott Ni kan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar