fredag 10 oktober 2014






Gott och blandat en Fredag i Oktober
Nu har vi haft lågtrycksväder ett par dagar och regnat det har det gjort ganska så rejält. När det är höst så brukar det nästan alltid vara någon regnig dag vi får väl ändå vara nöjda för det som vi har fått i vatten har en del fått i snö.
I vår regnmätare så kunde vi se  att det har kommit 62 mm på två dagar så det är inte konstigt att det har smattrat på rutan  och ute i naturen så har det blivit rejäla pölar.Nu har regnet avtagit och då blir det säkert bättre väder framöver.
Jag har roat mig med att tänka på Våren kom över dessa ljuvligheter för en tjuga på en butik i stan.Dessa ska jag plantera ner i en kruka som jag ska ställa på en plats där jag kan ha glädje av dem lite tidigare är min tanke när Våren åter är på gång.Man blir så glad när man hittar lite vårgodis det inger hopp om framtiden.
 Blodnäva den är så vacker hela sommaren med sina rosa blommor och blommar väldigt flitigt.
Nu när Hösten är här så är den vacker även nu men nu är det bladen som visar upp sin skönhet  och då blir man riktigt glad på nytt.
Härom kvällen så hade vi junta träff vilket alltid är roligt att träffas och prata bort en stund men även kanske sticka eller virka några varv på det arbete som man har med sig.Sedan är det även mysigt att sätta sig ner vid ett dukat bord med en kopp te och gott fika.Som vanligt så går tiden sin gilla gång men man ska inte tänka på flyende minuter utan Fånga dagen.
Med det så får jag önska alla en riktigt fin eftermiddag

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar