tisdag 14 oktober 2014





Ett litet inlägg om Taklök
Det är en växt som jag gillar just för att den är fin året om.Den tappar inte färgen bara för att vintern kommer utan när man skrapar bort snön på Våren så är den lika grön som när den gick i vintervila .Jag har därför satt den både under en av våra Pilar i trädgården och har den även i vårt stenparti vid vår infart.
Jag har även nu tagit in några för att ha dem på vårt rumsbord tillsammans med vackra stenar så blir det ett vackert arrangemang i sin enkelhet.Nu kommer de helt säkert inte att gilla läget med att vara inomhus då de är gjorda för att bo ute i någon rabatt men det gör ingenting nu får vi väl njuta av den så länge som det varar.
Förra sommaren så blommade den och se så otroligt vackra blommor den hade.Sedan bildade den små mini Taklökar men dem tog jag inte reda på jag hade väl kanske gett mitt hopp till den här sommaren men se då blommade den inte.Vi får väl hoppas att den kommer med blommor nästa sommar i stället.
 
Jag gav bort en tuva till min väninna för några år sedan och hon har satt den i en kruka och även där blir den vacker.Jag har fått den av en före detta arbetskollega då hennes mamma hade dem och tyckte att de hade blivit för många och det var ju för tur för då fick jag och några till av dem.I trädgårdsvärlden så är det ju ofta som man delar med sig av växterna man har och får därför tillbaka någon annan växt i gengäld.
I dag på morgonen så hade vi några minusgrader och i går morse så föll det även några snöflingor så nu kan man aldrig veta när kung Vinter kommer.Vi har i varje fall städat bort ute i trädgården och lagt löv i våra rabatter och det är några stycken och i dag på eftermiddagen ska vi göra fint på vårt torp.
Hoppas att Ni får en trevlig dag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar