fredag 1 augusti 2014






Mina krukodlingar i sommar
Här på trappan vid vår ingång så välkomnas man av den här krukan i den har jag Husarknappar och en Senapsmynta som doftar så gott när man tar i bladen.Den kommer så småningom att få gula och gröna blad
På väggen mot vårt cykelskjul så sitter den här vägg ampel i den har jag som Ni ser gula Tagetes och ett Penningblad.Jag hade tanken vid sommarens början att den här sommaren så skulle en del av mina krukodlingar ha den gula färgen och nog tycker jag ändå att det var ett lyckat val.För se så fint det är mot den röda väggen.
Jag har satt samma komposition i båda våra lådor som vi har vid vår större entré just den här sortens Tagetes tycker jag mycket om och den kommer jag att ta vara på fröerna och plantera åter en annan sommar.Nu har jag haft den med orange färg i flera år och den börjar jag vara lite less på och det är ju alltid roligt att byta färg.Ombyte förnöjer som det heter.
På vår baksida har jag ju en enkel blå stol som dekoration och visst klär det med att det står en kruka på den med ett Gulplister som hänger ner så här fint.Man behöver inte göra det så märkvärdigt för att det ska bli effekt.
I går var det åter en dag med åska här gick den inte så hårt men nog tror jag att en del drabbades ordentligt av den.Det är alltid lite obehagligt då man hör den i horisonten för man vet ju aldrig hur hård den blir om den når oss och vad den nu ska ställa till med .I dag skiner solen och vi har nu kommit in i Augusti tänk vad den här sommaren gick fort även om vi har kvar en hel månad av den.
Men kom i håg:   att livet består av små stunder som det är viktigt att kunna njuta av.
Vilket innebär att  en hel månad innehåller många små stunder att njuta av.
Ha en fortsatt bra Fredag den 1:a Augusti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar