onsdag 30 juli 2014








Några blommor
Franskt kungsljus,rosa Astilbe och liljan Lollipop  när man har dem i samma rabatt då kan det inte annat än bli lyckat.Liljorna har jag haft i många år nu och det ju så med Liljor att de förökar sig med nya knölar och blir även mycket finare när de bildar stora partier av blommor.Det Franska kungsljuset har jag en gång hämtat på en trädgårdsdag och de förökar sig ganska så mycket med att frösätta sig för de är ju egentligen en tvåårig växt men i och med det så blir den som flerårig.
Rosenpimpinell den har jag även hämtat på en trädgårdsdag och den är verkligen så jättefin i hop med Rosor så blir de ett bra parti.Här växer den tillsammans med Rosen William buffin.
Linnes döttrar visst är den fin och blir så bra i alla buketter som man plockar in jag har den på flera ställen så jag kan verkligen ta för mig och ha den i hop med andra växter i sommar har den även fått vara frisk förra sommaren så hade den en blomfluga som gjorde den mindre vacker.Just den här vet jag inte vad den heter.
Rosa Astillbe  tillsammans med Is malört blir otroligt vackert tillsammans och Malörten den har tagit för sig i rabatten den här sommaren och bildat en rejäl tuva.Astilben den blommade inte förra sommaren men nu gör den det desto mera vilket gläder mig.
Nu har vi ju fått något mera bekväma temperaturer så i går blev det en trädgårdsdag och nog märks det allt att man bara har ägnat sig åt att vattna och inte gjort något annat i trädgården.I går blev det till att rensa bort det som man inte vill ska vara kvar ogräs och annat det blev även att plantera om på en del ställen.Den här dagen har haft en mulen morgon och vi får väl se vad det blir för väder blir det regn så får det gärna komma för jag har en del sysslor att göra inomhus.
Ha en fin sommardag alla som hittat till min sida och ta vara på Er för det är en dag i morgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar