torsdag 3 juli 2014





Blommar just nu i trädgården
Får jag presentera den här vackra Zedum växten just nu så blommar den med vita blommor på höga stänglar när den gjort det så brukar jag klippa bort det som blommat ut.Då står den där och är vacker i alla fall med sin vackra bladkudde sådana växter gillar jag som är fina även sedan blomsterprakten är över.
Praktbetonica är även en sådan växt som just nu blommar och är så vacker med sin fina lila färg och sedan den blommat klart för denna gång så är bladverket även en stor tillgång då den har så fina blad.
Just nu så har Rosorna börjat komma med sina ljuvliga blommor den här Hansa rosen som jag tror att det är den är otroligt vacker och doftar dessutom.När vi flyttade hit till vårt hus så var här en häck av Hansarosor som vi plockade bort då den bara var vacker när den blommade och dessutom så var vår granne allergisk mot den, men mest var det för att vi gillade Rönn bättre som häck och vi har inte ångrat beslutet kan jag säga.Naturligtvis så behöll vi några plantor som vi satte vid vårt torp men vi gav även bort ett antal.
Nyponrosen blommar även den med sina vackra enkla blommor den här hittade jag i skogen efter en väg där den bara stod som en pinne med taggar på och då vill man ju ta reda på vad det är för en Ros.Fin är den i alla fall och jag påminns om Nyponrosorna som min farfar hade planterat vid vårt hus där jag växte upp de står där och blommar ännu.
I går så blev det ett besök på marknaden i Burträsk det blev inte några stora inköp bara några kort dessutom så blev vädret inte det bästa då det blåste en hel del och just när vi skulle gå till bilen så kom regnet så där hade vi tur i alla fall.När vi var klara så åkte vi i väg till Stigs konditori i Skellefteå och fikade sedan blev det att äta middag i Kåge med andra ord en bra dag.En regnig dag hade vi önskat så vi blev glada över att det äntligen kom och vi fick hela 13 mm inget är så bra som just regn på alla grödor för vattna det blir inte på samma sätt.
Ha nu en riktigt fin Juli eftermiddag och fånga den så gott Ni kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar