söndag 13 juli 2014





Mera blommor och en sommarhimmel
Just nu när sommaren är i full gång så blommar för fullt min Trädgårdsnäva då den har lite speciella blommor så är den en av mina favoriter.Den gör ju som alla Nävor gör att den fröar av sig och då kan man bara ta reda på dess sticklingar som dyker upp och kanske ge bort av den eller sätta den på flera ställen.
Nog blev jag allt glad när jag insåg att i vår trädgård så blommar den här vackra skönheten  för nu är det så att jag har inte fått den av någon och jag har inte heller köpt någon så hur har den då kommit hit kan man ju undra?Det kanske är så att den Lilja som den står utmed har suttit på en plats där jag hade satt ner några knölar som jag och min svägerska för ganska många år sedan var till norra byn och fick lov av markägaren att plocka upp  ur deras dike för där fanns de.Det kan faktiskt vara så men nu ska den allt få vara kvar på samma plats när den nu äntligen har slagit ut.När man har trädgårdsintresse så får man bli glad över mycket saker det är ett som är säkert.
Den här Rosenskäran satte jag som frö under våren och nu står de alla och blommar för fullt jag har även den som är vit även den är vacker man kan inte vara utan dessa blommor när man en gång har haft dem i trädgården.
I går när vi satt under vår pil på vårt torp och lyssnade på sommar så fick jag se den här molnformationen som ska enligt min man föregås av en front men någon sådan har inte kommit ännu.I går var vi även på auktion på norra byn där allt lösöret skulle säljas vi köpte inte något men vi träffade en hel del bekanta som vi stod och pratade med en del var långväga i från och det är ju extra roligt.
I dag skiner åter solen och vi får ta vara på den här dagen precis som vi brukar med att njuta av den svenska härliga sommaren.Ha en riktigt fin dag alla som tittar in på min sida


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar