måndag 7 juli 2014





I dag kom sommaren på riktigt
För i dag så har vi haft 26 varma härliga grader och så varmt har vi inte haft förrän i dag.Utanför fönstret så börjar Doftschersminen att slå ut den här blommar på vårt torp och den sitter riktigt inne i ett hörn där solen står och gassar  så därför så kommer den tidigast av alla.När man sätter näsan mot blomman snusar på den så känns dess goda doft det är som en godaste parfym.
Den Rosenhallon plantan som står i rabatten vid vägen på torpet har nu slagit ut med sina enkla men fina blommor.Den här växten den kan bli en liten plåga om den får fritt spelrum.Här verkar den hålla sig inom sina ramar ändå.
I går på förmiddagen så var jag och maken och tittade på gamla bilar.Något som även jag gillar det är så roligt att se modeller som gjordes förr i tiden oftast så var de väldigt vackra i sin utformning som den på bilden som jag tyckte var en riktigt fin pärla.De är ju även väldigt välskötta eftersom ägarna är mycket intresserade av dem och därför så får de extra bra omvårdnad.De skulle vara med i en typ av tävling som innebar att de skulle stanna vid olika stationer efter vägen och utföra olika saker.Vi träffade även en hel del bekanta under tiden vi betraktade de vackra åken.
I dag har jag haft damlunch då jag hade bjudit in Margareta och Ulla det blev till att sitta inomhus då vi tyckte att det var för varmt att vara ute vi  mådde bättre med att sitta inne och prata.Jag hade gjort en lammgryta och bjöd på Ris till det plus färska grönsaker.Till efterrätt så hade jag kvar från den Jordgubbstårta som jag hade kvar från i går när maken fyllde år.Vi hann med att ventilera både det ena och andra  sedan avslutade vi med att gå en runda i trädgården innan mina lunchgäster begav sig hemåt igen.Det har varit en trevlig dag och roligt är det även att sommaren äntligen har kommit hit den är ju så välkommen.Inte gör det någonting heller att den Ros som växer invid stugans knut nu är full i blomknoppar och har börjat slå ut och som gör att jag kan plocka in hur många buketter som helst.Tänk vad lite det behövs för att göra en glad.
Ha en riktigt fin eftermiddag alla som tittar in.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar