tisdag 12 augusti 2014





Tisdagsblommor
Studentnejlika en otroligt vacker växt här har jag den i en rabatt och när sommaren var som mest varm så blommade den nu börjar den enbart ha frökapslar kvar.Just den här plantan har jag fått av min svägerska och jag har lov att få någon fler att sätta i någon fler rabatt.

Bonica rosen däremot den blommar för fullt just nu och kommer så göra en bit till av sensommaren tillsammans med skir rosa  Brudslöja så blir det så vackert.I den här rabatten så har jag även en vit Brudslöja som har fått för sig att riktigt ta för sig min tanke har varit att kanske flytta på den men då kanske den inte gillar det och jag förlorar den vi får se hur jag gör med det det kanske blir någon annan växt som får en ny plats.
Den här röda Flockliljan den blommar just nu kanske för att den står i en rabatt som har mest sol på kvällen den är verkligen vacker.Jag har lite funderingar kring just Liljor för jag har både en vit och en helrosa som inte alls har ens kommit upp i rabatten så man undrar ju förstås vart de har gömt sig någonstans de kanske har bestämt sig för att komma upp  först nästa sommar vem vet.
Rosenflockel den pampiga  den blommar just nu för fullt kan säga att den har haft det lite kämpigt i den varma sommaren då den är placerad i en rabatt där solen skiner hela dagen,här har jag vattnat morgon och kväll.
Humlorna de gillar den för här suger de i sig nektar nu håller de på att bli ganska så slöa som de alltid blir på sensommaren.I går var jag till min granne och uppvaktade henne för hon fyllde 63 år där träffade jag även en annan före detta granne så vi hade det riktigt trevligt under några timmar.I dag har jag lagat mat på förmiddagen då regnet hängde i luften det blev älgbiffar som ska ätas till middag och efter lunch så ska jag bege mig ut i skogen och plocka lite mer Hallon.
Kom i håg att;Gårdagen är historia,Morgondagen blir en överraskning.Dagen i dag är en gåva.
Lev och må alla som tittar in här på min sida och ta hand om varandra för det är viktigt

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar