söndag 10 augusti 2014







Åter en trevlig resa

I går begav vi oss på bussresa till Piteå för att se fina trädgårdar och vi började i Jävre i en trädgård som jag aldrig besökt tidigare där fick vi även köpa gott fika och sitta ner i deras mysiga trädgård.På morgonen när vi åkte i väg så hade vi åska och regn men vi hade tur för det blev bättre väder under dagen även om solen hade svårt för att visa sig.Bland annat så hade de planterat Persilja i en gammal skottkärra det visar hur finurligt man kan använda gamla saker och därmed återvinna här fanns det många bevis på det.
På ett ställe blev vi förundrade över att man kan odla vindruvor i sitt växthus med gott resultat dessutom.Vilket gör att man får lite mer tankar om att kanske göra något mer än bara odla Gurka och Tomater i sitt eget hur det blir med det får väl tiden utvisa.Den här hade de i växthuset även under vintern då den blev väl omhändertagen med att få lite varmt runt omkring sig.Poängen att åka i väg är ju att få lite mer nya synvinklar över hur andra har gjort i deras trädgårdar och då får man nya idéer.
På ett annat ställe hade man använt som här ett gammalt fönster och bara hängt upp i ett träd.
Liljor dessa otroligt vackra skapelser de fick vi se många av och alla var olika, som här på bilden där det finns tre olika Liljor nu vet man ju inte namnet på dem men den med orange kulör kan vara en Tigerlilja  men riktigt ögongodis är de allt.
I Bergsviken så hade de planterat vid deras infart Ismalört och jag tyckte att det var så vackert och effektfullt just att plantera den i ett större parti.Just den har jag ju så då får jag kanske göra någonting med den i vår trädgård tyckte att det var en smart sätt .
I Böle som var den femte trädgården och även den sista här var vi en god stund då vi även köpte plantor vilket vi även hade fått göra i en tidigare trädgård.I den här trädgården hade de den här vackra grusplanteringen så otroligt fint
För min del så blev det en del inköp av växter så i dag ska jag bege mig ut och plantera jag köpte några som jag inte alls vet hur de blir men lite is i magen måste man ha.Tur att man kan gå in på nätet och se hur de kommer att bli när de har börjat växa för de var billiga plantor och då kan man ju prova.I dag så är himlen mulen och vi har fått en mer normal temp jag får önska alla en riktigt härlig Söndag.


.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar