fredag 29 augusti 2014






Lite Höstkänsla
Den här hösten så har Rönnarna så otroligt mycket bär och då kan man ju verkligen kosta på sig att ta in av dessa som har en sådan underbar färg.Här har jag pyntat det doftljus som jag inköpte för ett antal år sedan och som jag använder enbart som prydnad här tillsammans med de vackra bären och torkade Lönn blad från förra hösten så blir det rätt så fint.
Ute i trädgården så blommar Parkstånd just nu och de har vuxit rätt så mycket på höjden och är rejält stora de verkligen syns på långt håll och är så fina mot den röda väggen.
Så därför så har jag plockat in av dem och satt ner dem i en snygg ytterkruka för snart så är den här säsongen med att plocka in blommor från trädgården över.Nog kan jag tycka att den här sommaren gick med rekord fart åtminstone en månad till kunde vi fått ha nu får vi ju hoppas att vi får en riktigt fin September att njuta av i stället.
I dag när vi var och helghandlade så inköpte jag Tulpaner för man måste ju få börja drömma igen och tänka på nästa Vår.Den här gången så köpte jag dessa två sorter.den vita heter Royal Virgin och den polkagrisrandiga heter Happy Generation.Efter lunch så åkte vi i väg till vårt torp och där planterade jag några av dessa för även där vill man ju ha vårfint så småningom.I går kväll hade vi surströmmingsfest för min mans före detta arbetskamrater på Enator och det blev en riktigt trevlig kväll timmarna rann fort i väg och det blev många skratt.
Ha en fortsatt trevlig Fredag kväll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar