fredag 15 augusti 2014







En skön blandning
Min väninna har en så här vacker Dahlia som står i en rätt så stor bunke och har helt säkert fått en hel del blåa korn som extra näring och som tack för det så blir den så här maffig.
I går när vi hade helghandlat i stan så tittade vi in hos dem och när vi skulle åka hem så fick vi med oss några av dessa vackra skönheter här får de samsas med rosa Brudslöja och det blir så här vackert.Vi får väl se hur länge de står sig för jag tycker att de blommor som man plockar in och sätter i vas just nu inte vill vara med längre de har gjort sitt ute i trädgården ser det ut som.
Hos min bror och svägerska så blommar deras Dahlior och även de är vackra i sin form de är ju så otroligt vackra dessa blommor.
Härom dagen så ville min granne att jag skulle följa med henne till antikaffären i Byske och jag tackade förstås ja på en gång dit vill man ju gärna fara och mitt inköp blev den här burken för tio kronor.Plockade även in några Rosenskäror för de höll på att blomma ut och de blev fina i ett snapsglas båda står på fläkten i vårt kök
När vi var till Piteå och Nolia förra Fredagen så köpte jag den här skylten med ett riktigt bra budskap man kan behöva att bli påmind om budskapet och nu ser man ju det så fort man är i vårt kök.Solen skiner i dag men nog känner man allt att vi går mot hösten det har till och med snöat uppe i fjällvärlden.Hösten kan ju annars vara en riktigt fin tid när man får vara ute i skogen plocka svamp och i år hoppas jag att det så småningom kommer upp  några KarlJohan och Smörsvampar och andra läckerheter.
I kväll ska vi ha kvartersfest kommer inte i håg när vi hade det senast för det var ett tag sedan i varje fall så ska det bli trevligt att sitta ner tillsammans i grannens stora tält och inta egen medhavd  middag och trivas.
Ha det riktigt gott alla som tittar in


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar