lördag 23 augusti 2014







Just för tillfället
Så blommar den Blodtopp som jag fick av min granne och den är så dekorativ med sina röda toppar.Den växer även så fint för det blir en tuva av blad innan den blommar
Under en av våra Pilar så är det så vackert för där blommar både ettåriga och fleråriga växter men snart så ska alla gå till vintervila men ett tag till så ska de förgylla vår tillvaro.Lite vemodigt är det ändå allt när man vet att man snart ska plocka bort en del sommarblommor som just nu är så fina just nu står hoppet till att vi får en riktigt härlig höst
I samma rabatt har jag ställt dit en Björkstubbe som gör sig så bra  och det vackra penningbladet som blommar just nu i krukan  blir ett vackert blickfång.Jag är ju så förtjust i stubbar av olika slag för jag tycker att de tillför så mycket i trädgården de går att använda både under sommaren och under vintern.På vintern så brukar vi ställa ut en stubbe bredvid vår utegran och där får en ljuslykta stå och brinna.
Här har jag en annan variant som vi har fått  av en granne och den här har vi tjärat för att den ska behålla sig fräsch i många år och då brukar det lukta så gott ett bra tag när vi gjort det.På den här stubben så har jag en vacker Murgröna den brukar jag ta in när det blir kallare väderlek men än så länge så kan den få stå kvar.I sommar har den vuxit ordentligt och den har nog gillat det varma vädret kan jag tänka mig.
Att använda hängande amplar under träd tycker jag är så fint här så är det ett Gulplister som gillar läget.Den här iden fick jag när vi var på en trädgårdsresa till Norsjö för några år sedan, i bland så fångar man upp olika exempel på enkla saker som man kan ta till sig för att ha i sin egen trädgård.
I dag har vi en mulen dag men det har varit ett perfekt väder för att arbeta i trädgården vilket jag har gjort.Nu ser man att en del växter behöver flyttas och få andra nya platser att växa på.Det här citatet hittade jag i en liten bok Naturens renaste är den blomma som fortfarande har rot i jorden. så kanske man kan se det.Ha en fortsatt bra eftermiddag och fortsätt fånga dagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar