måndag 3 mars 2014





Våren smyger sig in
I form av lite nya krukväxter och denna Hemtrevnad kände jag skulle bli fin i vårt köksfönster minns att dessa var populära i min ungdom och en del som hade dessa kunde få dem riktigt stora och fina.Jag ska så småningom plantera den i en större kruka när den vuxit ett tag och för att få den riktigt tät så ska man nypa bort topparna på den då blir den riktigt fin på sikt.
Den här skira gröna växten fick följa med mig hem för några veckor sedan när jag besökte Buketten i stan. Jag vet inte vad den heter men jag kände att den ville jag ha på den här platsen i en ampel i vårt andra köksfönster där den får en hel del ljus.Den söta vita Fjärilen inköptes i somras i en butik i Byske när det var marknad där passar väl oerhört bra för den om något påminner oss om härliga tider.
Den bor i den här vackra utanpå krukan som min farmor hade i deras hem och den är så otroligt vacker med blommor och guldkant.Jag känner värme varje gång jag tittar på krukan det kommer över mig en hel del fina minnen från den tiden när jag växte upp och ofta gick en trappa upp i huset där vi bodde för där bodde min farfar och farmor.
Den här dubbel cd skivan inköptes under vintern på en lågprisbutik och den spelar jag ofta  för den innehåller många fina låtar av olika artister och en hel del musik som påminner oss om den härliga årstiden Våren.
I dag har jag varit ut på promenad med min granne nu gick vi till mig och fikade efter promenaden och sedan så satte jag naturligtvis på skivan.Molnen hänger tunga men jag tror att det är ett högtryck på väg från Ryssland och då kommer det nog att bli lite kyligare och sol vilket jag hoppas på.
Det var allt för denna gång ha en bra eftermiddag och ta hand om Er där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar