lördag 15 mars 2014






Runda former i trädgården

Jag tycker om att ha mjuka linjer i vår trädgård här har vi vi använt  köpta stenar som vi här har lagt ovanpå marken i en cirkel.Jag har lagt tidningar under dem för att slippa att det kommer upp gräs mellan stenarna här har jag växter med små rotsystem och som Ni ser så går det hur bra som helst att göra så här för här blommar det varje sommar.Varje försommar så brukar jag fylla på mer jord i rabatten  och naturligtvis måste man vattna lite extra men vi har ju vatten från en tjärn så det är bara att vattna.
Under en av pilarna på tomten så har vi lagt naturstenar som vi varit och hämtat dem har vi gott om på vårt torp nämligen.Jag tycker ju förstås att det är allra finast och de passar så bra under ett träd som här.Om man har lite större stenar så får man ju ett större djup på själva rabatten och då trivs ju växterna ännu bättre.Här har vi lagt plast i botten men även tidningar för Pil rötter de är inte att leka med för de tar sig in överallt.
Vi använder även byggtimmer som här jag brukar få hjälp av maken att såga till dessa så det blir en snygg form.Timret passar så bra att ha som kant det gör sig så bra mot alla växter och dessutom så åldras det vackert även om det är behandlat.
Här har vi lagt stenarna utefter den ena kortsidan på vårt hus  i en vågig form när man gör så här så kan man ju lätt ändra formen om man nu skulle komma på den tanken.
I flera dygn har vi haft storm och natten till i går så kom det delar från ett växthus flygande genom luften och det landade på vår bro vi ska utreda vem som rår om den delen för har man växthus så vill man bra gärna att det ska vara helt när växtsäsongen snart kommer.För vår del så har det lossnat ännu flera delar på vårt växthus men vi har fortfarande kontroll på det hela så alla bitar har vi tagit reda på så när det blir varmare så ska vi sätta ihop det igen.Nu har vi ju även fått kallare med några minusgrader vilket är mera normalt och stormen har avtagit vi får se hur länge som vi får ha det lugnt.
Till alla som tittar in på min sida så får jag önska Er en bra dag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar