onsdag 5 mars 2014





Några  tydliga vårtecken
I dag har de varit hit från Kommunen och skrapat vår gata och det om något är väl ett vårtecken i sig.Hur det kommer att se ut i slutet på April när vi har Påsken det kan man bara undra över men den som lever får se då är det kanske inte så värst mycket snö kvar om det inte kommer ett bakslag förstås.
Ute i trädgården har det börja hända saker redan nu är den Taklök som jag har planterat under en av våra Pilar börjat titta fram och man får så mycket härlig känsla i kroppen när man ser hur det händer saker ute i trädgården.
I den här lådan har jag planterat Smultron då har de den platsen att hålla sig till för annars så vill de gärna reva iväg sig och man kanske inte vill ha dem överallt i en rabatt eller i trädgårdslandet.Därför så passar det bra att ha den i en låda det är även fint att ha fina lådor i trädgården med gott innehåll.Vi har även en låda intill den här där brukar jag ha olika sallader då är den ren och fin när man plockar in den.
Men visst är det härligt när man får plocka och äta av dessa ljuvliga godsaker, förra sommaren så blev det många bär i lådan som man fick mumsa i sig när man var ute i trädgården och jobbade ett gott  litet tillskott av energi .
Till våren hör ju även Fettisdag som vi hade i går och det blev att fara i väg till vår Centrumhörna för att inköpa dessa delikatesser.För min del blev det en halv för man måste ju tänka lite grann på hälsan men det gjorde att jag har ätit upp den andra halvan som efterrätt efter lunchen  i dag så då har jag fått ha fest i dagarna två på det sättet. I kväll ska jag träffa mina juntakompisar nu var det några veckor sedan som vanligt så är det alltid trevligt.
Ha det nu så gott alla som tittar förbi min sida



2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha mycket snö i D-mark. .

    SvaraRadera
  2. Ja vi har nog mera än Ni har som bor riktigt nära havet

    SvaraRadera