torsdag 13 mars 2014




I det enkla bor det vackra
Får jag bjuda på lite vår i en vas jag har plockat in lite blåbärsris som med tiden kommer att blomma med små söta vita klockor det är vad som finns att tillgå ute i naturen just nu och riktigt fint  i all sin enkelhet.Visst finns det även vide som har sina kissar men dem har jag inte varit och letat efter ännu men det ska jag göra inom kort för även dem brukar jag plocka in och ha i en vas som vårdekoration.
Min väninna hon har den här vackra kransen av blåbärsris och  lingonris på deras dörr och även den är vacker med dessa enkla gröna inslag.Det finns så mycket vackert ute i vår natur som man kan ta reda på och  och göra vackra dekorationer av det är som vanligt bara fantasin som sätter gränser.
Ett värme ljus i en gammal sockerskål av glas är även det en enkel  och fin dekoration.I dag så passar det bra att tända några ljuslyktor inomhus.För under vår skogs promenad så började det att regna och himlen blev mörk så när vi kom in igen så kändes det helt rätt att göra det lite mysigt inomhus och ingenting gör sig så bra än levande ljuskällor. Nu är en tid annars då de levande ljusen inte tänds så ofta för vårens ljus utanför fönstret gör att det inte gör sig så bra annat än på kvällen då det blivit mörkt.
Det var allt för den här gången jag hoppas förstås att Ni får en bra eftermiddag.


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar