torsdag 27 mars 2014





Lite vårkänslor
Nu när vi har fått så vackert vårvinter väder så kände jag för att torka fönster i köket och sätta upp en gardin med varma färger.De passar bra att ha dem uppe nu när vi närmar oss April med Påsken som kommer i mitten på månaden.Då det är gardin kappor så får man in det härliga ljuset som silar in genom fönstret så fint.
Jag har även hittat mig en bukett med videkissar dem plockar jag på ett särskilt ställe efter vägen till vårt torp vid en bäck.Det tycker jag verkligen är vårens budbärare nummer ett när de börjar slå ut.
Nu har vi även börjat göra upp eld ute och kokar vårt eftermiddags kaffe över den öppna elden som brukligt är den här årstiden när vi tillbringar våra eftermiddagar på vårt torp, för oss så ger det en lite speciell känsla förstås.I dag på förmiddagen har jag även inhandlat de första Penseerna jag ska plantera dem och sätta ut dem men får nog ta in dem på kvällarna då det är ganska så kallt om nätterna.I dag har vi haft en riktigt varm dag jag fick faktiskt ta av mig overallen då det blev för varmt i solskensväggen.Det var nu allt för den här gången men Ni må ha det så bra alla som tittar in här på min sida och ta vara på Er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar