torsdag 3 oktober 2013





En solig höstdag
Efter lunch idag så bestämde vi oss maken och jag  för att göra en promenad till ett berg som ligger här intill.Vägen dit är så mysig att gå för runt omkring i omgivningarna så är det en så vacker skogsmark och just i dag när höstsolen lyste och värmde oss så var det extra fint förstås.När man är ute på sina promenader så blir det ju oftast att man trampar på samma vägar så i bland så är det extra kul att byta sin bana och gå efter någon annan väg.Vägarna vi har att promenera på här i byn är så trevliga att vandra på för här behöver man inte ha stövlar på sig utan man har sin promenadskor även om det är i skogen.
Naturligtvis så är det ju mest sten där uppe men även ett och annat träd står där och växer hur de lyckas med det är en gåta för de kan ju inte finna så värst mycket näring där de står.
Efter utflykten så åkte vi i väg till vårt torp och jag begav mig in i skogen där för att plocka lite Enris för att pynta min låda som jag har fått av min väninna.Även trädgårdstomten får vara med på ett hörn och den blåa stolen kommer nu även till användning den som brukar stå på baksidan av vårt hus under sommaren då med en kruka som prydnad.
Jag har satt i gång ett jätteprojekt ska nämligen måla våra fönster som i dag är i furu men ska nu bli vita och jag har gjort ett rum  klart och vi blev så nöjda över resultatet.I dag har vi inhandlat mera färg så nu målar jag på ett tag framåt men jag har ju all tid i världen för jag gör vad jag vill när jag vill och hur jag vill med min tid så bra har jag det.
Vi verkar få ha ett fortsatt härligt väder framöver och det känns ju bra  man kan ju  inte tro att vi nu har hunnit in i Oktober för temperaturen i dag har varit otroligt härligt varm.
Hoppas att Ni har det bra alla som hälsar på mig på min sida.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar