torsdag 10 oktober 2013






En bra dag
I trädgården så har det blivit lite grann mera höst än det var förra veckan och det beror på att vi har haft frost någon natt då helt plötsligt så förändras omgivningarna med mera höstfärger.Doftshersminen har nu fått vackra färger men Pilen som vi klippte i våras den verkar inte riktigt fattat att vi är där nu när den ska ändra färgen tappa sina blad och göra vinter.

Även blommorna vid dikesrenen verkar ha problem med att släppa in hösten utan gör vad de kan för att fortsätta förgylla för oss människor som denna Blåklocka och det får de gärna göra.
Rödklövern gör likaså även om den inte har samma intensiva färg längre.
Inne i vårt kök så står däremot en Höstglöd  och lyser upp vår tillvaro jag fick den i går när jag hade trevligt besök av en tidigare arbetskamrat.Det var så trevligt att hon hälsade på mig timmarna bara flög i väg  vi pratade gamla minnen och skrattade en hel del vi kom överens om att vi ska träffas nästa vecka och gå ut och äta och sedan göra stan och det ser jag fram emot.
I dag så har vi ett helt underbart väder då solen skiner på all vacker natur och promenaden hem från vårt torp gick som en dans.Sedan när jag väl kom hem så upptäckte jag att jag inte tagit med mig någon nyckel men efter lite tankearbete så kom jag på att vi har en gömd på ett säkert ställe så då löste det sig.
Hoppas att moder sol även lyser på Er i dag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar