onsdag 31 juli 2013






Lite vackert att se på sista dagen i Juli
Som den här rabatten som finns hos min svägerska och dessa vackra Nejlikrosor är jag mycket svag för och jag kommer absolut att köpa mig en sådan när tillfälle ges,här passar de så bra in mot den rosa väggen.
I min rabatt så passar även det silvriga gräset mot den vinröda Höst silveraxet och jag har även satt dit en Blodalunrot för att förstärka effekten lite grann.När växterna har vackra färger i bladen så är de ju fina hela säsongen vilket är en fördel.
Nu har det rosa Älggräset slagit ut och tillsammans med mina kära liljor så blir det en bra färgklick mot den röda väggen.I natt så har det kommit ett tungt regn och lagt sig på alla blommor så på morgonen så har bland annat dessa skönheter haft det lite tungt  men nu håller solen på att komma fram och ska torka upp efter nederbörden.Kan säga att vi behövde en rejäl rotblöta så regnet var mycket välkommet.
Förra helgen när vi var till min mans kusin så fick vi med oss denna gröna stol den är hopfällbar och jag tror nog att vi kan få köpa en till om vi säger till ,jag tycker den passar bra framför vårt växthus.Pelargonian på stolen har jag fått av min granne den ska ha brokiga blad men just nu så är bladen högröda i färgen åtminstone några men även det är vackert.
Taklök är en otroligt bra växt då den inte behöver ha så mycket vatten så kan man sätta dem på riktigt torra lägen.Här har jag satt dem i en rostig bunke och satt in dem i trädet mellan dess grenar och där trivs den riktigt bra. 
Vi har varit på en tur till stan och fyllt på i våra förråd det har sinat ordentligt men nu är kylen full med det allra nödvändigaste vilket känns bra.Nu när solen håller på att komma fram så ska jag bege mig ut till trädgården för där vill man ju vara allrahelst.Nog blir man lite stressad över tidens framfart förstår inte vart den tar vägen någonstans.Nu i dag så har vi redan kommit till sista dagen i Juli månad och nu har vi kvar endast en sommarmånad innan hösten tar vid åter är det fånga dagen  som gäller.
Hoppas nu att Er dag blir en bra dag









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar