onsdag 17 juli 2013







Rabatten vid vägen och några mysiga får
På vårt torp har vi ju planterat en rabatt vid vägen och där har det blommat hela sommaren.Just nu så blommar Praktlysing för fullt och de är ju så tacksamma så de kommer nog att lysa ett tag till.Det är ju lite trevligt för alla som går,cyklar eller bara kör förbi när det blommar vid vägen och det förgyller ju även våra dagar när vi är där.
Tibastbusken den har så här fina bär för tillfället och de ser mycket goda ut men man ska inte falla för frestelsen då kan det gå illa utan de får vara kvar på sin stjälk hur vackra de än må vara.
Den här Rosen som jag inte vet namnet på har jag haft hemma i trädgården men jag tyckte nog att den skulle göra sig bättre på vårt torp och jag fick rätt nu är den så här fin med sina ljusrosa blommor .Den trivs otroligt bra men den sitter ju även ovanpå en gödselstack som varit där  för länge sedan.
Den doftar även väldigt gott har en lite söt doft men mild och är som Ni ser jättevacker.Jag har någon gång fallit för frestelsen att ta hand om den när jag varit på någon trädgårdsträff och jag har inte ångrat mig.
Jag har även tagit hit en planta av gräset Hängstarr  som jag tycker är så jättefin med sina hängen  och även den passar in i miljön.Egentligen så är det ganska så bra att ha ett ställe att sätta överblivna plantor på för då kommer de till användning och inte hamnar i komposten.Det är nog även en del som även hamnar där för allt kan man inte ta reda på.


I dag har vi haft lite grann sol så vi har varit på vårt torp och suttit och lyssnat på radion träffat vår granne Valda som i dag var hundvakt.Nu har även våra  grannar nedanför vägen skaffat sig får som nu går och betar vid deras hus vilket blir ett mysigt inslag.Bilden är tagen på långt håll för de ville inte komma nära just då jag skulle fota.
Ha nu en fortsatt bra eftermiddag

 
 
.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar