måndag 8 juli 2013


 Ett potpurri av blommor
Efter en veckas blogguppehåll på grund av teknikstrul så har jag nu lyckats få bort "strulet" och är nu på banan igen.Under tiden det pågått så har det hänt saker i trädgården för det mesta håller på att slå ut i blom som ni ser så har den låga Fackelblomster nu slagit ut den blommar ju tidigare än den som jag har i den bakre delen av denna rabatt som blommar i Augusti.Jag har här satt in en hel del Malört av olika sort som jag tycker gör sig så bra i rabatterna då de även är fina i hop med allting som blommar.

I samma rabatt har jag en doft Pion som nu har slagit ut och som doftar så underbart här har den lagt sig i mitten på Rodgresia och det blev en mycket snygg kombination.Rodgresia som är fin hela sommaren med sina vinröda blad.
I rabatten som jag har gjort där vi en gång i tiden hade vår Björk där blommar  även den vita Prickklockan och den gör verkligen så gott den kan för att visa upp hela sin manual av blommor.Tillsammans med en Näva i lila och vitt,Blodnäva som håller på att slå ut med sina Rosa blommor och en hel del andra växter så har denna rabatt blivit som jag vill ha den.
William buffin har även den börjat blomma och den är ju så tacksam och är så här fin hela sommaren här finns även en vit Blodnäva som har vuxit över alla breddar men jag tror att den har hittat lite härlig hästgödsel i jorden och därför bjuder oss på en rejäl växtkraft.
I dag har vi en svalare dag men ett härligt torkväder för jag har tvättat och ska nu hänga ut den.Det finns väl inget härligare än just tvätt som hängt ute och doftar underbart när man tar in den det hör till sommaren när man har sådana möjligheter.
Hoppas att Ni får en riktigt härlig Måndag 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar