måndag 22 juli 2013







Sommarmöte
I går var vi till min mans kusin och hälsade på vi brukar försöka att träffas varje sommar.Nu börjar åren hinna i fatt dem och det är inte säkert att de har kvar stället så många år till.I deras kök så är det så pittoreskt med den blå kulören som de har på sin inredning något som de har haft alla år som jag har känt dem.Här var vi hela dagen åt både lunch och middag och hade en som vanligt trevlig dag.
Utanför deras köksfönster så gick dessa kor och betade det är ett så idylliskt ställe att vara på för nedanför så slingrar sig älven förbi.
Svenne är intresserad som jag av trädgård så han har ju förstås en hel del vackra blomster här blommar den rosa Prickklockan rikligt.
Vi var även iväg till loppisen i byn som de brukar vara och jobba i tillsammans med ett annat par och jag gjorde ett inköp i form av en burk som jag nu har mjöl i.Det brukar alltid bli några inköp varje gång man är dit.Utanför byaskolan som loppisen är i så står denna packcykel full med blommor den har blivit fotad åtskilliga gånger av alla som är dit på besök.
Vi hade tyvärr lite otur med vädret för det var mera regn än sol men de gånger solen kom fram så kunde vi sitta ute en stund åtminstone fika på eftermiddagen innan molnen blev åter mörka och kom med blåst och regn.
I dag har vi ett fint väder vi ska åka i väg på födelsedagsfirande och en sådan dag så vill man ju ha helst sol.
Som vanligt så önskar jag att Ni alla där ute får ha en riktigt bra dag






1 kommentar: