fredag 19 juli 2013





Fredagsblommor
Medge att den härliga blomman med rosa kolvar är ganska så "frän" när jag hämtade plantan så stod det Blodtopp på etiketten men jag tror att den har något annat namn.Det brukar inte alltid stämma med etiketten det som man hämtar på våra trädgårdsdagar men den får heta vad den vill för mig för jag gillar den.
Den vita Prickklockan har i varje fall rätt namn och nu blommar den som bara den jag brukar plocka bort vissnade blommor då ska den blomma riktigt länge.Nu efter vår resa så har jag jobbat i trädgården en hel del med att rensa bort vissna blommor, även pionerna börjar sjunga på sista versen har plockat in av dem men de står bara en dag i vas så de får vara kvar ute där de håller längre.
Den vita Petunian i välkommen korgen blommar så fint men den står i hästgödsel så därför så gillar den läget ganska så bra .Om Ni tittar närmare på bilden så har jag satt dit en fjäril i smide köpte den i går när vi var in på en presentbutik då jag tyckte att den var fin i sin enkelhet.
I går kväll när vi var ut på en kvällspromenad så plockade jag en bukett Ljung det fanns olika lila kulörer på dem och jag hittade en tuva med ordentligt med färg i.Jag är inte ett dugg skrockfull har plockat in Ljung i många år men det har ännu inte hänt något dramatiskt.
Ägget som står intill har jag inhandlat i Visby det kallas för Gotlandsägg och är en ljuslykta och den lyser så fint när man tänder den,det har nämligen börjat skymma på kvällarna så jag har kunnat prova den.
I dag skulle solen skina men ännu är den frånvarande jag hoppas förstås att den kommer att lysa på oss senare i dag.I går var det en riktigt behaglig dag med en lagom temperatur och solen sken till och från innan regnskurarna kom och blötte marken.Maken tillsammans med andra herrar var ut på jakt efter hjortron men hittade inte så värst mycket det blev väl ungefär en syltburk men huvudsaken att de hade en trevlig stund i skogen.
Ha en bra Fredag allihopa
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar