tisdag 9 juli 2013





I rött,gult och blått
Då får jag unna mig att smaka på dessa härliga Rädisor som jag fått av vår torp granne Valda hon har gallrat i sitt trädgårdsland och det är inte direkt små utan har bjässe format. Färgen är också av hög kvalitet inte dumt att ha en sådan bra granne men i gengäld så brukar hon få växter av mig så det jämnar väl ut sig i slutändan.
Nu börjar ju även dessa primörer Jordgubbarna att bli röda till färgen och visst ser den god ut jag förstår att det inte är bara vi som gillar dem det gör även Trasten.I dag ska jag plocka in och kalasa på dem och det ska bli gott, så det inte blir kvar så många av de röda bären då blir det inte så kul längre för mina snyltgäster.
I trädgården så finns  även  den gula färgen representerad  egentligen så är det rätt så fint när man kombinerar i hop växter i samma kulört men i olika nyanser som här har jag planterat i hop några och det blir en färgklick i rabatten.
Murklockan den trivs så bra i sin rabatt  så här fint blommar den, nu hoppas jag att den kommer att överleva till en annan sommar för jag har haft tidigare Murklocka men har inte haft turen med mig.
I går så började jag  förbereda mig för en resa som vi kommer att göra inom en snar framtid.Jag blev även bjuden till min granne på fika på eftermiddagen och vi satt ute på deras altan och det gick bra även om det inte var den varmaste av dagar.
I dag har vi åter en mulen dag och ännu så länge så har det inte börjat regna och hoppas att det håller upp så gräsmattan får bli omhändertagen.
Ha en bra dag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar