måndag 18 april 2016






 En salig blandning
Blev lockad till blomsterbutiken för ett tag sedan när de hade 50% på sina gröna växter kan tilläggas att jag inte direkt saknar gröna växter inomhus men ändå så blev det ett inköp. För 25 kronor så blev växten till höger i krukan på bilden min.Som Ni ser så ligger det fortfarande lite snö kvar utanför fönstret den vill inte riktigt lämna oss än men det vill jag.
Just för dess vackra blad jag är ju som bekant svag för blad som har just den här kombinationen nu får den vara tillsammans med en Peperomia som har liknande blad.
Helgens dåliga väder fick mig att pyssla lite grann tycker det är så fint med  trasmobiler så därför så tog jag ett gammalt lakan som hade tjänat ut sin roll som lakan och rev längder på 150 cm. Sedan knöt jag dem i en stomme av ståltråd och nu hänger den i öppningen på vår entré.
I vårt kök så blommar en av mina Pelargoner har dem en trappa upp men kommer de med blommor så får de flytta ner innan de ska få flytta utomhus åtminstone till vårt växthus.Nu kan man ju njuta av dem en stund har inte hjärta att klippa bort blomman även om jag vet att den tar kraft från själva växten.
Nu är en period när man håller på en hel del med sina plantor som kommer upp och som ska omskolas till större krukor och här har fröna av blomman Balsamin kommit upp och fått en större boning.
Så här fin som Vanjas vill även jag att den ska bli håller tummarna för det förra sommaren hade jag då inte någon tur med den.Nu börjar det bli en hel del arbete som kommer fram överallt och då gäller det att man får må bra just nu så mår mina axlar och rygg inte så bra men i morgon ska jag få hjälp så efter det så blir allt mycket bättre igen för det har det blivit tidigare. 

Önskar alla en riktigt fin början på veckan





2 kommentarer:

  1. Här är så kallt så kallt, så det blir inomhusarbete. Sömnad för hela slanten. Britt

    SvaraRadera
  2. Det virker som det kan ta litt tid før pelargonianene kan settes ut i år.
    Det er virkelig kaldt...
    Ha en fin uke.
    Eirin

    SvaraRadera