torsdag 28 april 2016







Drömmar om rosa
I Blommig Fredag
Ett tema som verkligen inte är svårt för just den färgen råkar finnas runt omkring oss i trädgården på något konstigt sätt.Inom kort så kommer den här vackra Blod häggen att börja blomma med sin rosa färg och då sprids en härlig doft av försommar i trädgården.
Mitt rosa Löjtnantshjärta  kommer även att inom en mycket snar framtid att börja blomma med sina vackra hjärtan.Den söta Ängeln ska jag även placera ut på sin sten den väntar med spänning på en ny sommar liksom jag.
Bergenia är ju så fin när den blommar men den har inte blivit favorit hos mig men hos andra tycker jag att den är fin ,så det kan bli.
Den rosa Rosenpionen som jag en gång hittade en planta på en trädgårdsdag den blir bara finare och finare för varje sommar och blommar så fint det är däremot en favorit.
Förra sommaren hade jag den här vackra utsikten från mitt köksfönster då vår Örträsk Ros vid husknuten växte över sina breddar och bjöd på vackra doftande blommor.Jag sågade ner den under sensommaren när blommorna började ramla av och den kommer säkert bli lika fin till sommaren igen.
Jag får avsluta med Rödblära de växer vilda vid vårt torp och de är så fina när de blommar och hör sommaren till.
Vi har haft ett fruktansvärt väder då snön täckte marken helvit igen men nu väntar vi in värme så nu kan allting börja.Gå gärna in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ här finns fler förslag på ämnet för dagen.

Ha det nu riktigt bra alla som tittar in på min sida.









4 kommentarer:

  1. Rosa är nog en rätt vanlig färg i trädgården om man inte konsekvent undviker den. Jag gillar den.Rosenpionen är riktigt fin. Liksom rödbläran som jag inte kände till. / Britt

    SvaraRadera
  2. En härlig rosenpion, och mycket vackert i rosa.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Løytnatshjertet er en jeg gleder meg til å hilse på igjen:)

    SvaraRadera
  4. Här är bergenian en favorit men det verkar som om jag är mer förtjust i den än vad den är över att växa i vår trädgård.Det finns så många, många olika och alla är fina, tycker jag.
    /Birgitta

    SvaraRadera