söndag 15 november 2015







Vinröd är dagens färg
I dagens trädgårdsfärger hos  http://maribelsgarden.blogspot.com/  titta gärna in här på hennes blogg där hittar Ni fler fina bidrag som gäller färgen vinröd.
Blodoxalis den måste man ju bara ha med i och med att den är en god representant vad beträffar dagens färg då den har så vackra vinröda blad.Den här växten som har en tendens att vilja sätta sig både här och där många gånger hittar man den på de mest otroliga ställen och den är fin när det blir en hel matta av den.
Den vinröda Pionvallmon som är så otroligt vacker och som blommade så här fint i somras den ska jag absolut även ha nästa sommar så vacker som den är.Jag plockade bort alla fröställningar under hösten och sparar dem för jag vill själv bestämma vart jag vill ha den även om den är fin. r Jag vill gärna ha lite ordning och reda i mina rabatter nämligen.
Den vinröda Aklejan får även den vara med den som varje sommar kommer troget och inte beblandar sig med andra Aklejor utan håller färgen. fin är den ävn mot det vita vindskyddet
Ute i Trädgården så har jag en jättefin Dahlia som jag fått av min väninna Inrid och som är så otroligt vacker och den tar jag gärna in av och har som ett fint smycke på vårt köksbord när den börjar blomma.Den håller sig riktigt bra när den står i vas så då får man njuta av den på nära håll.Nu ligger den i sand inomhus och väntar på nästa sommar.
Brunnävans fina vinröda blommor får även de vara med när det är dagens  färg.Brunnävan är ju även fin när den blommat över med sina vackra blad.

Höstsilveraxet har ju även den vackra vinröda blad tyvärr så får jag den inte att blomma så den kanske jag måste flytta, till vilken rabatt vet jag inte riktigt det blir att tänka ut under vintern.Hösten den fortsätter för någon vinter kan man inte tala om än så länge inte ens här uppe i norr.Jag får avsluta med att tacka för jättefina kommentarer i mitt förra inlägg det är så roligt få ett tecken att Ni gillar att titta in på min sida.Ha en fin fortsättning på helgen.









2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Många fina, och flera av mina favoriter. Brunnävan har blivit en favorit, den har ett vackert bladverk. Hur kunde jag glömma bort Aklejan.
    Ha en fin söndag!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Finfina vinröda exemplar. Alla verkar älska brunnävan, och även jag köpte den en gång. Men nu rensar jag bort den, för den är ju precis överallt. Hade den inte blivit så hög, hade den varit en idealisk marktäckare. / Britt

    SvaraRadera