torsdag 19 november 2015








Blommig Fredag igen och  Runda former
Är dagens tema och av dem har jag ganska många hela trädgården.
Strandtriftens runda söta blommor och den japanska lyktan fina blickfång.Strandtriften är ju en växt som gör mig glad väldigt länge då den blommar nästan hela sommaren.
Hansa Rosen dess doftande runda blommor   den här som vi en gång hade som häck men tog bort dem som häck och satte dit  Rönn i stället  som blev mycket bättre.Hansa Rosen har vi däremot satt ner på olika ställen för när den blommar så är den underbar.



Flammentanz som blommade rätt flitigt i somras och som dessutom blommade en bit utefter hösten måste man ju bara ha med i den här utmaningen.


Humlan får också vara med på ett hörn som vår grannes femåriga son Lukas sa till mig när vi var i vår trädgård för ett antal år sedan  och jag visade honom Humlan  " dom är så runda i formen" vilket jag naturligtvis höll med om.I och med det så platsar den i dagens utmaning.
Stjärnflockans runda skira blommor är så fina både i rabatten och i buketter.
 Bergklint som är så fin och som börjar blomma på försommaren och sedan håller på ett tag. Vill dessutom gärna sitta på flera ställen då den sprider sina frön även till intilliggande rabatter.
Här kan ni gå in och se flera bidrag i dagens  tema  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ .Till sist så vill jag välkomna en ny följare på min blogg och önska alla en fin Fredag.












8 kommentarer:

  1. Litet variation på runda former.Fick ni bort Hansarosen? Jag trodde det var svårt. Jag har dragit upp vresrosor från frön och gjort en häck runt vår sommarstuga, medveten om att de lätt sprider sig. Jag trodde Hansarosen var en variant av vresros. / Britt

    SvaraRadera
  2. Fina runda former, och klart att humlan skall vara med, rund och go.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder.Har humlan med på en bild sittande på Rudbeckians runda topp.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  4. Fine runde former, og humlen må med!

    SvaraRadera
  5. Den japanska lyktan tillsammans med strandtriften förstår jag att du gillar! Så vackert blickfång!

    Ha det gott i helgen :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Du visar många runda former som jag inte tänkte på när ämnet kom upp. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  7. Så fint att humlan fick vara med i dagens utmaning. Visst är den rund, bullig och fin!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Riktigt fina bilder med många olika runda former.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera