tisdag 3 november 2015






En Fin November dag
I dag har jag varit ute i trädgården och räfsat i hop de sista löven för i höst  nu ställer jag in räfsa och skottkärra i vårt förråd för i år. Nog är det ändå ganska så otroligt att man kan vara ute och göra trädgårdsbestyr den här tiden på året när man bor här uppe i norr.
Rosenbräckan som är planterad under vårt äppelträd den är så här vacker med sin fina gröna kudde och de förblir ju gröna under hela vintern för även om snön kommer och lägger sig över så behåller den sin färg ändå.
Det här Olivträdet som jag tror att det är har fått flytta in och ska få stå uppe i trappen under vintern här får den ljus från fönstret som finns ovanför.När sedan sommaren åter kommer ska den få flytta ut igen nu gäller det att sköta om det på bästa sätt under vintern. 
Nu ser det ut så här när man är ute på en skogspromenad vilket naturligtvis också är ganska så angenämt det gäller bara att vänja sig med att det är andra tider tydligen då vårt klimat spelar oss ett spratt.
Förra året i November så såg det ut så här  när man kom och gick och hade varit ut på sin dagliga skogspromenad precis som ett julkort riktigt fint var det.Det dröjer kanske inte så värst länge innan vi får lite vitt på marken för nog är det ganska så fint när den kommer bara den kommer i måttliga mängder.Jag vill ju förstås ha det vitt på marken när advent kommer om några veckor.
Ha det nu så bra alla som tittar in här på min sida och njut av den tid som är nu för den kommer inte tillbaka
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Vi har och har haft en jättefin höst. Som det verkar även norrut. Det är nog vettigt att olivträdet får komma in i vinter. / Britt

    SvaraRadera
  2. Vitt på marken till advent... ja där ser man hur olika önskningar man kan ha. Här satsar vi på snöflingor till julafton även om de inte ligger kvar. Färdiga med löven är vi inte på långt när heller, faktiskt knappt börjat. På sätt och vis var det bättre förr när det var ordning på årstiderna och man kunde känna att man var färdig. Det blir jag aldrig nu. Istället tar julförberedelser vid och jag tappar lite lusten att vara utomhus även om mycket är grönt.
    Ha det så mysigt på din fina skogsstig.
    Anette

    SvaraRadera