tisdag 17 november 2015





En vinter vardag
Då kan man om man känner för det  baka några kakor som man sedan kan plocka fram om det kommer någon på besök när man vill bjuda på kaffe. Ett lätt recept jag har bakat dem flera gånger. 
Dessa gafflade pepparkakor som de heter kan jag rekommendera man kan ju göra dem i en storlek som man känner för en småkaka ska ju inte vara så stor då kan man med fördel ta flera när man ska fika.
I bland när jag gör min skogspromenad så är naturen helt magisk som den här dagen när marken låg frusen det var rimfrost både i träden och på vägen och solen samtidigt lyste då känns det riktigt härligt och gör inget att vi har början på vintern.Här i skogen kan man gå ensam om man känner för det eller ha med sig någon vän men hur som helst så behöver man inte vara orolig för att det ska hända så värst dramatiska saker utan man kan gå här i sina egna tankar om man vill det.
På kvällen brukar vi tända en brasa i vår öppna spis. Inom kort så kommer vi att sätta in en kassett i spisen  den ska även göra att vi kan ta vara på värmen den ger bättre.Mysigt är det i varje fall att elda en brasa i den öppna spisen. Nu har vi  ju satt i gång vår bergvärme en otroligt bra uppfinning nu har vi varmt även när vi åker bort behöver inte tänka på det och alltid varmvatten så  otroligt bekvämt är det.Ja så här mysigt kan man ha det en helt vanlig vintervardag.
En härlig Tisdag önskar jag Er






3 kommentarer:

  1. Tack för receptet. Bakar ofta matbröd, men sällan kakor. Jag skrev inte aldrig. Vilken fin spis och ännu bättre ska den bli. / Britt

    SvaraRadera
  2. Vilket bra pepparkaksrecept. Det går ju snabbare än att kavla. Tack för ditt besök i min blogg! Här ar du en fin blogg med vackra blommor, också något som jag älskar. Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Vilket bra pepparkaksrecept. Det går ju snabbare än att kavla. Tack för ditt besök i min blogg! Här ar du en fin blogg med vackra blommor, också något som jag älskar. Ha det gott

    SvaraRadera