torsdag 12 november 2015








Höjdare
Dagens tema i Blommig Fredag 
Det kan man säga att det är när dessa vackra himmelsblå Stormhattar blommar de är verkligen otroligt ståtliga och passar bra i min ganska så stora rabatt.Det gäller att ha turen på sin sida så det inte blir storm och regn när de blommar för då kan det bli dramatik då de blir på tok för tunga och lätt kan gå av vi har i bland stöttat dem med ett spett och bundit upp dem.
En höjdare är det även när den vackra Polkagrisrosen blommar tyvärr så har den inte gjort det på ett par år men jag har flyttat den så den skulle få det lite mer trivsamt där den står.  Nu hoppas jag att den blommar till sommaren igen.
En riktig höjdare är det när båda dessa vackra rubinröda Liljor blommor tillsammans med Flammentanz då blir det extra vackert.
När rosen William Buffin och Rosenpimpinell blommar samtidigt så är de en vacker syn för ögat för de matchar varandra så bra tillsammans och blir en nästan romantisk komposition.
När Doftschersminen blommar så är det en höjdare varje år för då är det mitt i sommaren och den sprider ju en magisk doft.Det var mina bidrag som jag tolkat dem i dagens Blommiga Fredag gå gärna in på den här sidan  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  här finns helt säkert fler tolkningar på dagens tema.
Jag önskar alla en riktigt fin Fredag den 13:e för mig brukar den här dagen flyta på som vanligt.







13 kommentarer:

  1. For noen vakre kombinasjoner du byr på. Liljene sammen med Flammentanz var rene fyrverkeriet! Oi oi, hvor stor og blomsterrik klatrerose. God helg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  2. Beklager, mente Duftsjermin, ikke klatrerose:)

    SvaraRadera
  3. Mange høydepunkter her! Sannelig er vi heldige som har en hage :)

    SvaraRadera
  4. Rosa Mundi är så roligt du visar upp, för den en av mina absoluta favoritrosor.
    Snyggt med rosenpimpinellen till William Buffin.
    Imponerande stor doftschersmin.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt, stormhattar och schersminer är riktiga höjdare. Schersminen har man för doftens skull och en vacker blomning. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Du er riktig fargerik du, så mange fine blomster. Ha en finfin helg!!

    SvaraRadera
  7. Fina höjdare, både bokstavligt och höjdpunkter i sin blomning. / Britt

    SvaraRadera
  8. Så fina höjdare, stormhatten är så fin, men min är full av bladlöss,varje år , försöker med såpavatten, utan att lyckas. Schersminen är en favorit, doftar underbart.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Många fina och doftande höjdare i din trädgård! Schersminen finns även här:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Flammentanz og liljene må være et syn:) Skjærsminen er jeg også glad i.

    SvaraRadera
  11. Mycket vackert och riktiga höjdare allihop!
    Trevlig helg
    Milla

    SvaraRadera
  12. Doftschersminen, vilken höjdare den är!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  13. Så otroligt fina bilder med vackra höjdare.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera