fredag 27 november 2015






Alien   -  Temat i Blommig Fredag
Då får man lite att tänka på när man ska tolka det temat inte det lättaste men jag gör ändå ett försök.
Röd Vallmo här sticker dom fram ganska så vackra i sin framtoning som två små vackra klot från den kosmiska rymden och inte så blom villiga åtminstone inte hos mig två Alien men fjärran från originalets.
Grönliljans vackra svär den är nog hellre motsatsen till en Alien lite exotisk kan man nog säga för den finns inte hos alla.
Purpurklätt dessa så otroligt vackra och silvriga växter som gör sig i trädgårdens rabatt för mig en förklädd Alien. Den som har lite svårt att trivas här hos mig men jag har fått nya exemplar av min granne så till sommaren står mitt hopp till dem. 
Den otroligt vackra nästan som en sidenblomma Pionvallmo som jag så gärna vill ha i rabatten även den lite kosmisk kanske en vacker Alien.
Det var mina Alientolkningar i dagens svåra ämne gå gärna in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ och se vad andra har hittat för bilder i dagens ämne.
Önskar alla en riktigt fin Blommig Fredag.






7 kommentarer:

  1. Det var bra tolkningar. För lätt var det inte. Purpurklätten har jag också och här trivs den väldigt bra. Den kommer upp mellan stenar och överallt. / Britt

    SvaraRadera
  2. Riktigt svårt, denna vecka, men du hittade fina aliens.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Det var inget lätt ämne, man får verkligen ta fram sin fantasi och se en alien i det mesta. I en trädgård finns det egentligen massor av ailien-liknande former om man tittar noga. Ha en fin 1:a advent Carita

    SvaraRadera
  4. Det finns många olika typer av Aliens i våra trädgårdar ingen är den andra lik och inte i vår fantasi heller.
    Ha en fin och bra helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Jag håller med till 100% Supersvårt tema var det!

    Din grönlilja är helt underbar och verkligen en jag ska spana in :)

    Ha en skön adventshelg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Börjar man studera växterna ingående och nära så liknar dom nog teamat ganska bra allihopa:)
    Grönliljan kom som ny växt till min trädgård i år.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder och fin tolkning av temat.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera