tisdag 8 november 2016




 En solig dag verkar det bli
Nu börjar vårt torp vara inbäddat i snö så här såg det ut i går när jag var förbi där och sedan tog mig en promenad därifrån. Vi har fått ganska så mycket snö men inte alls som de har fått i Skellefteå där har snökanonen varit i gång.I går blåste det även men ändå så var det en härlig promenad jag fick när jag promenerade några kilometer hemåt igen.Det är några år sedan vi hade snö så här mycket den här tiden i November.I dag har vi solsken igen och det har slutat snöa och jag ska som vanligt ut och röra på mig efter lunchen det är så härligt när man kan vara ute och njuta av vår vackra vinter.
I dag har jag pysslat lite grann har plockat in några björkkvistar och satt lite vit färg på dem då ser det ut som det ligger rimfrost på grenarna.För ganska så många år sedan virkade jag snöstjärnorna som jag har satt i riset en enkel dekoration och ganska så fint. Någon har skrivit "gör saker för att du har lust och för att det gör dig glad" och det har jag därmed gjort i dag.
Den här glada gubben har någon ritat på en sten som finns i skogen där jag promenerar nog blir man lätt glatt överraskad när man ser på den det är kul med oväntade glada inslag.
Köpte mig en Taklök för ett tag sedan det var några år sedan jag hade någon inomhus nu får vi se hur den kommer att trivas.
Ute i trädgården så har jag inga som helst problem med dem där växer de så det knakar och i somras så blommade flera stycken.Jag brukar sätta någon i en kruka som jag klämmer fast uppe i vårt Pilträd och även där trivs de.
Det var lite från min hörna ha det nu riktigt bra och tack  för kommentarer i mitt förra inlägg det är så roligt att Ni skriver några rader.







2 kommentarer:

  1. Her har vi fortsatt ikke fått snø, men skikkelig kulde. Det blir så mye lysere og lunere med snø.
    Har tatt noen takløk inn i år, men det ser ut til at de bør flyttes til vinterlagrings-rommet.
    Ha en fortsatt fin uke:-)
    Eirin

    SvaraRadera
  2. En så vacker bild på det röda torpet i allt det vita. Vi har inte mycket snö, men lagom så det är vitt ute.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera