lördag 5 november 2016




Alla helgons dag
Vi har fått snö så marken ligger vit och solen skiner och det är så otroligt vackert ute så i dag ska vi bege oss ut i skogen på en promenad efter lunch, även om det inte är plogat efter vägen vi ska gå så går det ta sig fram med våra egna apostlahästar ändå man får bara mer motion.
I går när vi hade fått snö så blev småfåglarna som yra höns för de flög omkring så det var svårt att få dem att fastna på bild men den här lyckades jag ändå fånga.Man blev påmind om när man var barn och hur glad man blev över den allra första snön som kommit.Jag blir fortfarande glad över den för allt blir så mycket ljusare sedan hoppas jag förstås att den får ligga kvar och att det inte kommer regn och gör att allt bara  blir till is för det gillar jag inte
När vi var och helghandlade så kunde jag inte motstå den här tidningen för nog blir man inspirerad av vad som finns inuti den för allt det som handlar om Julen blir åtminstone jag glad över.
Här hemma så har jag förnyat lite grann jag har satt en spetsgardin med vacker kant bakom den gardin som jag har satt upp för vintern och jag tycker att det gjorde det en hel del nog blev det lite extra fint i fönstret.Jag blev väldigt nöjd över resultatet.
Nu när vi har Alla helgons dag så har vi förstås varit och tänt på våra anhörigas gravar det gjorde vi i går  det är ju en helg då det tänds på många gravar och det brukar vara så vackert där.Kan man inte åka i väg till någons grav eller gravlund så kan man ju tända ett ljus ändå i sitt hem och tänka på de som vandrat före oss.

Önskar alla en bra Alla helgons dag


3 kommentarer:

  1. Lena Lundberg05 november, 2016

    Fina bilder och bra skrivet av dig.

    SvaraRadera
  2. Ser vackert ut med snön, vi har bara lite rimfrost på marken. Det blev fint med din nya gardin.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder och så vackert med snön. Här har vi inte fått någon snö ännu men vi har några minusgrader. Det är kolsvart ute i trädgården men vi bor nära kyrkogården så vi kan se alla ljusen.

    SvaraRadera