fredag 11 november 2016





 November Fredag
Och en solig vinterdag dessutom och när vår natur är så här otroligt vacker och när dagarna är så här fina så kan man faktiskt gilla vintern en smula men det ska erkännas att nog längtar jag till vi har vårvintern här igen.
Men först ska vi avklara advent som kommer om några veckor  just därför så kom jag på att jag nog ska ta och börja med att måla julkort som jag brukar göra den här årstiden, för det blir några stycken som jag brukar ge bort.En mysig sysselsättning tycker jag.
Det är samma känsla som när man sitter med en sticksöm vilket jag gör ganska så ofta och lyssnar till en bra bok eller har med mig till vårt stickcafé eller när vi har vår junta.Det blir ett antal sockar men även andra saker som blir till under tiden.
Vår granne har denna otroligt fina Rönn som fortfarande har kvar sina röda blad och nog är det fint mot den vita snön.
Den här vackra begonian som jag tror att den heter köpte jag  förra året då som en liten stickling och nu har den vuxit och blivit så här fin.Jag tycker att det är trevligt med blommor som har fina blad de behöver inte alltid blomma för den lyser upp i fönstret eller vart den står i alla fall.
Jag får därmed önska alla en riktigt fin  fortsättning på veckoslutet. 
 


 
 

1 kommentar:

  1. Hej Margareta!
    Vilken söt tomte du målat, håller med dig att det är vackert med sol och snö.
    Trevlig helg! Marika

    SvaraRadera