onsdag 16 november 2016




 Trevliga ljusglimtar 
I dag har vi haft en riktigt fin dag med lite sol och några minusgrader vilket har gjort att det töväder som vi haft på senaste tiden som har tinat upp snön en aning  har frusit ihop och det gör att promenaden på skoterspåret går mycket lättare att gå.Hur som helst så är det otroligt härligt att få promenera i skogen man kan medan man rör på sig låta tankarna gå som de vill och samtidigt njuta av vackra vyer..
Sol i dag betyder enligt bondepraktikan att vi får en kall vinter men nu har ju de flesta gamla märken spårat ur så vi får väl se tiden an.
Vi har även haft trevligt besök vid vårt fågelbord av dessa vackra fåglar som just Domherrar är de äter ju endast det som finns på marken för de tar inte för sig från fröautomaten verkar det som.Jag får väl läsa på om just dem och kanske erbjuda dem något riktigt gott så att vi får ha dem som gäst flera gånger.
Har även inköpt dessa vackra ljusbollar för här i hörnet behövs en ljuskälla och vi ville ha bollar som går på vanlig el och inte på batteri.Den här årstiden så behöver man alla ljuskällor som man kan uppbringa i form av små lamor och även levande ljus.
Jag är som ni vet förtjust i blad som gärna har flera färger och den här som jag tror är en Dracena  köpte jag i våras den kostade bara 25 kronor och när man hittar blommor som har den prisklassen då kan man inte motstå, för annars så är oftast prislappen på både 50 kronor och högre.Nu har den vuxit rejält och det tycker jag är så roligt när växterna trivs och växer sig större.

Det var allt från min hörna och jag önskar alla en riktigt fin fortsättning på dagen.

 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar