onsdag 6 maj 2015




Vårpyssel en vanlig Onsdag
Nu har jag ställt in mina Pelargoner i växthuset där få de både ljus och värme.I sommar har jag 11 stycken så många har jag aldrig tidigare haft det ska bli roligt när jag kan ställa ut dem i min blomstertrappa som står och väntar på att få komma ut ur sin förpackning.Nu gäller de att placera den på rätt ställe men den ska nog få stå på framsidan så man kan se dem där får de både sol och även lite skugga.
I sommar har jag inte så många projekt för jag har redan tillräckligt med rabatter men en del behöver lite mer omtanke så i dag har jag gjort om den lilla rabatten under vår Blodhägg.Jag har hämtat stenar vid vårt torp för där går det en rullstensås så där är det gott om dem jag tycker att just stenar är så dekorativa runt en rabatt och jag blev riktigt nöjd över mitt arbete .
Förra sommaren så såg det ut så här då var det en kant av trä som maken sågat till så den var kantig vilket också var fint men den hade blivit för liten då trädet växer.I den här rabatten så har jag Fetknopp,Taklök,Timjan och Jätte fetknopp jag kommer nog att sätta hit en liten Näva så småningom så att det blommar hela sommaren..
Jag har ju planterat en hel del fröer och däribland så har jag satt frö av Ekorrkorn som jag kan rekommendera det är ett gräs som har så vackra ax för de skimrar i olika färger.Om man har haft den i rabatten tidigare så kan det hända att man får gräs även nästa säsong  för den har en benägenhet att fröa av sig och då kan det komma upp både här och där.
I dag har vi haft en mulen dag och det kom även regn när jag hade planterat klart vilket kom alldeles i rätt tid då behöver man ju inte vattna.Jag önskar alla en riktigt fin fortsättning på dagen och tack för kommentarer som jag fick i mitt förra inlägg.





2 kommentarer:

  1. Man måste sköta det man har också, så det är rätt tänkt. Men ibland är det svårt. Jag såg trädgårdstisdag, där de också rekommenderade ekorrkorn./ Britt

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också stenar och placerar ut dem lite här och där. Lite större stenar som trampsten, så jag kan gå i rabatten utan att trampa sönder något. Fetknoppen är vacker under trädet. Ha det bra ! Marika

    SvaraRadera