måndag 18 maj 2015


                                                           Majbilder
I bland så sätter sig blommor lite vart som helst och verkar trivas riktigt bra även om de har det ganska så bistert.Som det här vita Rosenplistret det har hittat en plats vid vår garagedörr där de inte alls har det särskilt fett i form av jord och näring men den blommar så här fint ändå.Naturen den är förunderlig när det blir på dess egna villkor då går det mesta bra.
Jag har i dag planterat en del växter i krukor som jag ska ha ute under sommaren och bland annat så har jag satt ner gula Penningblad som nu ska få förgylla väggen vid vår groventre där är de så fina mot den röda väggen.Jag gillar ju att plantera perenna växter i sommarens krukor av många orsaker dels så är de frosttåliga och de gör att man kan sätta i gång redan nu i Maj och inte behöver vänta tills dess att de så kallade "järnnätterna " har varit.Sedan så har man ju växter att hämta från olika rabatter som Penningblad de har jag på många olika ställen men även andra tåliga växter.
Visst är det härligt med den här tidiga vårgrönskan som är så skir man kan inte se sig mätt på den man njuter varje dag men särskilt när solen lyser då är det som vackrast.
Lördag kväll tillbringade vi vid den här sjön vi satt inne i stugan och beundrade några sjöfåglar som simmade utanför där hannen krumbuktade sig allt vad han kunde för sin blivande fru.Även om kvällen var vacker så var det inte särskilt varmt när vi åkte hem senare på kvällen så var det en minusgrad.
Det var lite Maj bilder från mitt hörn av världen önskar er en fin fortsättning på dagen.









2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder med sommarkänsla. Rosenplister lär var duktiga på att trivas. Jag har inga själv, men de är både söta och tacksamma, har jag förstått. / Britt

    SvaraRadera
  2. Härliga majbilder, ser väldigt skönt ut även om det fortfarande är kyligt, i alla falll här, där vi bor. Ha en fin kväll. Carita

    SvaraRadera