torsdag 29 december 2016






2017
Nu står vi på trappan till ett  nytt år med helt blanka sidor och det enda man hoppas på är förstås att det ska bli ett riktigt Gott Nytt År.I Januari när det är en vacker vinterdag så kan man riktigt se  att vi nu har börjat gå mot ljusare tider igen och vi går mot en underbar tid då det bara blir ljusare och ljusare.
Under vårens tid så planerar man inför den sommar som ska komma man sår fröer och njuter av att solen strålar blir långsamt varmare.I April så börjar Tibast busken på vårt torp att blomma och det är en riktig höjdpunkt och det här året så hade jag även turen att fånga en Citronfjäril som var hungrig på nektar jag väntade ut den och till slut så fick jag honom på bild. 

När sköna Maj kommer så bjuder den oss på en hel del vackra vårblommor dit den här Kungsängsliljan hör. Den här råkade jag hitta  vid en Björk på vårt torp hur den hade hamnat där förtäljer inte historien troligen hade den följt med en bit jord och jag tog genast och flyttade den till en rabatt så att den skulle få vara kvar och förra sommaren så var den så här vacker.
Det här stället som är vårt torp där kommer vi att tillbringa många sköna dagar det är här man laddar batterierna när man får sitta i en solstol och bara mysa.
Det enda som är inplanerat 2017 är en trädgårdsvisning i vår trädgård under Augusti vilket jag ser fram emot det ska bli trevligt, vi får hoppas bara att det blir ett bra väder den här kvällen och förresten inte bara den här kvällen utan att hela sommaren blir fin men det kan man ju bara önska.


När sommaren börjar säga farväl så kommer hösten med sina varma vackra färger, en tid av vemod smyger sig in så brukar jag känna, men även en tid när man får börja lugna ner sig och får tid med andra sysslor.


I december så kan det vara magiskt vackert när solnedgångarna färgar himlen både röd och rosa och det kan vara en helt underbar tid, sedan kommer ju julen då vi tänder ljus för då är det den mörkaste tiden på året men det är även under December som det börjar åter vända och efter det så börjar allt om igen.
Så här har jag tolkat dagens tema i Blommig Fredag men gå gärna in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ där finns fler som tolkat dagens ämne.

Önskar Er alla ett riktigt Gott slut och Ett Gott Nytt År




.






11 kommentarer:

  1. Lyckan med ett torp! Bara ordet torp ger mig bra känslor. Vad fint ni har det, ska bli roligt att se hur ert 2017 blir!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Skönt att kunna byta miljö och få åka till torpet och vila. Önskar precis som du en alldeles perfekt, lagomt trädgårdsväder 2017.

    Gott Nytt År! Carina

    SvaraRadera
  3. Torp- ett hemtrevligt ställe att vara på och lite gammalt, det är vad torp säger mig. Ha ett fint nytt år i torpet. Carita

    SvaraRadera
  4. Häromdagen kom en frökatalog och det är alltid spännande. Fast att beställa frön, så långt har jag inte kommit. Men tänka framåt på våren är ändå kul. Gott nytt år även till dig. / Britt

    SvaraRadera
  5. Dert där var 2016 och 2017 blommar antagligen Kungsängsliljan med ytterligare ett par stänglar och Tibasten har blivit lite större. Alltså , det är verkligen härligt att se fram emot det som komma ska!
    Jag börjar med min vintersådd på Nyårsdagen och det ska bli Kul! Kul!

    Gott slut och Nytt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint det skal bli med vår igjen :)
    Sitronsommerfugl har jeg jaktet flere ganger uten hell. Flott bilde med tysbast!
    Riktig godt nyttår!

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt att ha så mycket att se fram emot.
    Ha det bra och ett riktigt Gott Nytt År!
    Marika

    SvaraRadera
  8. Jag har jobbat hela veckan och äntligen känner jag att det märks att vi går mot ljusare tider. Kör jag hem vid 16-tiden så är det inte mörkt när längre när jag kommer hem. Sååå skönt. Gott nytt år! /Charlotte

    SvaraRadera
  9. Nytt år nya möjligheter

    SvaraRadera
  10. Riktig godt nytt år! For et sjarmerende og vakkert torp du har. Der får du mange fine stunder.
    Jannicke

    SvaraRadera
  11. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    ดูหนัง

    SvaraRadera