fredag 3 juni 2016





 Välkommen sköna Juni
Just nu så blommar vårt Äppelträd så fint i början på sommarmånaden Juni och det är ju alltid en fröjd att få dofta på dess blommor för det är en så kort tid nu hoppas man ju bara på att det ska bli någon frukt förstås som jag får göra Äppelmos på.Den första sommarmånaden juni hälsar vi välkommen  som vi har längtat efter den.Jag har hängt upp ett fat i trädet för kanske det kommer förbi någon Fjäril som är törstig eller något annat i flygväg.
Vid vår uteplats så blommar vit Rosen bräcka här står den tillsammans med vit Fänrikshjärta.Det söta trollet har äntligen fått komma ut det brukar jag ta in under vintern.
Jag har även en röd Rosen bräcka även den är fin dess söta blommor som jag plockar bort när blomningen är över då blir det en dekorativ kudde kvar som även den är fin.
I vår trädgård så har vi inte så värst många blommor med den oranga färgen men Nejlikrot den har vi och just nu så blommar den för fullt..Den här fanns här när vi flyttade hit för över 25 år sedan och då hade jag inte sett blomman tidigare.
Det här att plocka Kattfötter det är en kär sak att göra varje sommar man kan säga att det ligger en hel del barndomsminnen bakom som man vill bli påmind om på nytt.Vi har haft ett helt underbart väder vilket har gjort att jag har planterat ut alla sommarblommor så nu står de och växer på sin plats nu skulle vi behöva ordentligt med regn med det kommer säkert de med i sinom tid

Ha det nu riktigt gott för det tänker jag ha och njuta av att vi äntligen har sommaren här.






1 kommentar:

  1. Så mycket fint du har i din trädgård. Badet för fjärilar eller fåglar är vackert och buketten med kattfötter. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera