måndag 13 juni 2016





 Så mycket vackert att titta på
Nu har en ny växt ersatt den Blodhägg som så olyckligt kom i vägen för stormen som drog förbi det blev en Prydnadsapel med vackert rosa blommor nu hoppas vi att den ska få växa i många år.
I går var vi på födelsedagskalas då min brors dotter fyllde år och på deras infart så står den här vackra Apeln det finns verkligen många olika sorter av den och alla är så  vackra. och tacksamma som blommar varje försommar.
Nu har vår Rosenpion även börjat slå ut i blom och den är jag så nöjd över att jag fann på en plant bytardag med vårt trädgårdssällskap.I Lördags så var det åter träff med dem och vi var många som ville byta till oss nya växter gratis.Jag åkte i väg med flera kassar med mitt överflöd med växter och kom hem med två kassar olika blommor som nu är planterade i vår trädgård.Som vanligt en trevlig dag då man träffar andra med samma intresse som en själv.
Nu blommar även den här Backnejlikan vet inte vad den heter för den växer på höjden med ganska så vedartad stam men vacker är den.
Porslinsveronica som jag fick en gång av min dåvarande arbetskamrat även den kommer med vackra stänglar i ljust lila.
Ja det finns så otroligt mycket vackert att titta på och många växter väntar bara på rätt tillfälle att slå ut i blom och visa hur vackra de är.I dag har vi haft en dag med en angenäm temperatur på ca 20 grader och växlande molnighet jag har jobbat i vår trädgård mest hela dagen för det är så mycket att göra nu när vi äntligen har fått tillbaka sommartemperaturen.Jag vill avsluta med att tacka för svaret på vad mitt Plister hette i mitt förra inlägg nu ska jag komma i håg det till en annan gång.

Önskar alla en fortsatt bra försommarvecka






2 kommentarer:

  1. Det finns nopg inget roligare än att hänga med folk som gillar samma saker som en själv och verkligen "nörda" ner sig :)

    Ha det bra i den perfekta sommartemperaturen :D

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Just nu är det mycket som blommar, man får passa på att njuta. Träffar med trädgårdsfolk är hur roligt som helst. Ha en fin dag. Carita

    SvaraRadera