onsdag 31 januari 2024

 1 Februari 2024

Tänk att vi redan har passerat januari på det nya året och det tycker jag känns riktigt bra och på nyheterna har de börjat visa solfilmen då blir man ju glad där ser man hur ljuset visar sig längre och längre för varje dag.

I dag så blåser det kuling det är inte alls särskilt trevligt väder tur att det inte snöar också det får vi vara glada över.

Härligt är det även när solen skiner vissa dagar och man kan se hur blommorna gillar läget då de kommer med en del nya gröna blad och även en del får antydan till blomknoppar.

Mina pelargoner som jag har en trappa upp de är gröna och fina de verkar må ganska så bra.Jag ska ta itu med dem de ska få ny jord och jag ska klippa dem och ta reda på dess sticklingar.

Bland mina Pelargoner så finns den här kärlekspelargonen som jag har haft ett par år nu fick den av min före detta torp granne som tyvärr inte längre är med oss. Den här blommar en lång tid under sommaren och är så vacker.

 


Även den här Mårbackapelargonen finns med bland mina pelargoner och jag gillar även den.


 Murgröne violen som jag nu har lyckats spara i flera år den ska snart få ny jord och den kommer säkert att få flytta ut på trädgårdsbordet längre fram men det blir inte förrän i maj så det dröjer än ett tag.

Det är så fint att ha den ute på trädgårdsbordet för den är så söt med sina små lila blommor.Jag är så glad över att jag har lyckats bevara den.

I dag ska jag nog gå till vårt stickcafé och träffa andra som är där för att sticka och prata bort någon timme.

Jag avslutar med att önska alla en bra dag och ett bra veckoslut.
 

 

 

 





 





 





3 kommentarer:

  1. Det er så herlig at januar er slutt, og vi er nærmere våren. Så fine dine pelargonia ser ut nå. Jeg har noen gamle som jeg nettopp har beskåret og tatt nye stiklinger av. Det er tiden for det nå. Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. MURGRÖNEVIOLEN ÄR JÄTTESÖT - OCH SÅ BRA ATT DU FÅTT DEN ATT ÖVERLEVA!
    KRAM-SUSIE

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Du verkar ha bra hand med växterna. Jag är inte så duktig, men tror att pelargonerna kanske tar sig. Brukar ha Mårbacka och Estelle och någon Engelsk pelargon. Den lilla violen har jag inte lyckats alls med.
    Nu får vi hoppas att det inte blir några stora mängder av snö, det får räcka nu.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera