torsdag 8 februari 2024

 Just nu här hos mig

Här hos mig just nu så är det vitt ute och det har blivit ganska så halt tur att man har skor som har piggar under sulorna.

Vi har även fått kallare uppemot 20 minusgrader men det går bra ändå men man får klä sig så går det.

Vi har en fin ekorre som brukar hälsa på och de är ju så trevliga att titta på de hoppar omkring så graciöst från ställe till ställe och samlar på sig godsaker som den hittar.

Det är så vackert ute när snön ligger på trädens grenar.


 

Växthuset det står här och väntar och det ska bli en fröjd när jag får sätta i gång och bära ut mina sticklingar så småningom.Jag har för övrigt inte ens satt några fröer ännu men den tiden närmar sig allt mer.



Den Citronplanta som har stått en trappa upp i vårt hus den har överlevt än så länge den ska ju få ny jord och sedan ska den längre fram i maj få flytta till vårt växthus.

Den här klematisplantan har under åren vuxit sig ganska stor nu står den här mest och är risig man kan inte tro att den om några månader kommer att bli grön och blomma med lila  blommor som är vackra. 

Den som jag hittade ute i skogen jag har för övrigt hittat flera som jag har tagit reda på under förra hösten och har planterat mot väggen vid vårt sommarhus.

Det är nog min svägerska som har placerat dem där när hon har blivit less på den och den har då vuxit sig mot någon växt så det är nog många som blivit glatt överraskade.

Nu önskar jag alla som tittar in här ett fint veckoslut








3 kommentarer:

  1. Vinteren er en herlig tid, bare det ikke er for kaldt. Jeg liker mye snø, det gir en lun følelse.

    SvaraRadera
  2. Snø er vakkert når den ligger på hus og trær. Ekorn er søte dyr ja, og i dag så jeg to stykker her. Flott clematis.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Så mycket snö ni har, full vinter ser det ut som. Klematisen ser risig ut, men blir så vacker då den blommar och får gröna blad.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera