onsdag 14 februari 2024

 Alla hjärtans dag

I dag har vi ju en trevlig dag nämligen alla hjärtans dag  det är en dag som man gärna kan ha många dagar under året och i trädgården där omger man sig med ganska många hjärtan om man ser sig omkring.

Jag gillar ju alunroten som har olika vackra blad den här tycker jag om särskilt mycket och dessutom särskilt vackra hjärtformade blad.

 

Hasselörten är jag väldigt glad i den har en så vacker blank kudde med hjärtformade blad,


 

Den här söta växten som jag har på trädgårdsbordet på somrarna den har ju även hjärtformade blad.

Praktbetonica den som är en favorit på försommaren har även hjärtformade blad och är så vacker i rabatten varje försommar.

På hösten när bladen är så vackert röda då brukar jag dekorera det här fatet med lite diverse blad,stenar och en pippi.
 

Dessa rubinröda liljor som jag har fått en gång av min svägerska de lyser vackert röda ute i trädgården på sommaren när de blommar troget och de passar så bra på en dag med kärlek för en sådan dag kan man gärna ha flera dagar under året.


 

Rosenkragen är även den så otroligt vacker med sin röda färg.den har jag ju frösått en gång i tiden. de passar även en sådan hjärtlig dag.

Dagen till ära fick det bli en röd ros när vi var och veckohandlade jag gillar ju verkligen dem.

Jag avslutar med att önska alla som tittar in här en fin Alla hjärtans dag


 








3 kommentarer:

  1. Så mange fine planter du viser som har hjerteformede blader. Det er i grunnen mange planter som har det. Alunrot er alltid så vakre, og de liker jeg veldig godt. Flott rose du har inne på bordet ditt.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. God alle hjerters dag! Det høres mye bedre ut enn Valentinsdagen. Det ble hverken blomster eller konfekt på meg i dag, men jeg fikk kose meg med barnebarnet isteden.

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Tack! och hoppas du hade en fin dag. Det var en hel del fina blommor, och visst har de hjärtformade blad. Vacker lilja och rosenkragen är riktigt fin.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera